BREZPLAČNA POMOČ IN SVETOVANJE
     01 431 20 25 ali 051 307 777

Košarica 0Item(s)

V vaši košarici nimate nobenih elementov.

Product was successfully added to your shopping cart.

Vitamin D in imunski sistem

Vitamin D iz sonca že dolgo velja za imunskega ojačevalca. Uravnava številne funkcije v telesu, vključno s hormonskim ravnovesjem, presnovo, krvnim tlakom, kostno gostoto in je vključen v obrambo proti raku. Vitamin D okrepi imunsko funkcijo za boj proti prehladu, sezonski gripi in tudi covidu- 19. Ni nenavadno, da za prehladom in gripo največkrat zbolimo pozimi, ko je sonca malo.

V našem telesu so celični receptorji za vitamin D skoraj povsod. To nam pove, da je nujen pri skoraj vseh telesnih nalogah. Dejansko vpliva na odzivnost več kot dvesto genov v telesu, ki podpirajo zdravje. Vitamin D je ključen pri zdravljenju in varovanju pred številnimi nalezljivimi in kroničnimi boleznimi. Nizko raven vitamina D povezujemo z okužbami zgornjih in spodnjih dihal, boleznimi srca, astmo, rakom, sladkorno boleznijo, multiplo sklerozo, virusom HIV, visokim krvnim tlakom, vnetno črevesno boleznijo, Alzheimerjevo boleznijo in drugimi avtoimunskimi boleznimi. Pomanjkanje vitamina D je javnozdravstveni problem tako v razvitih državah kot v državah v razvoju. Najbolj ga primanjkuje starejšim, ženskam bolj kot moškim, tistim, ki živijo skrajno severno ali skrajno južno od ekvatorja, ljudem s temnejšo pigmentacijo kože, tistim, ki podnevi delajo in bivajo znotraj, in ljudem s slabimi prehranskimi navadami.

IMUNOST

Imunski sistem je neverjetno zapleten zaščitni mehanizem. Poenostavljeno ga lahko razdelimo v dve glavni kategoriji: prirojeno imunost in naravno pridobljeno imunost.

Prirojena imunost je naš nespecifični obrambni mehanizem, ki se sproži v prisotnosti povzročitelja bolezni, ki napada. Tudi če nikoli nismo bili izpostavljeni nekemu virusu ali kateremu drugemu bolezenskemu povzročitelju, ima naše telo vgrajeno sposobnost, da se brani pred napadalcem. Ta del našega imunskega sistema je naša prva obramba pred katero koli novo vrsto bakterij, virusov ali gliv. Zelo pomembno je, da je ta prva obrambna linija močna.

Druga vrsta imunskega odziva je naš naravno pridobljen imunski odziv. Ta deluje na povzročitelje bolezni, s katerimi smo se že srečali. Telo jih hitro in učinkovito prepozna in se upre napadalcem.

Pri popolnoma novih vrstah sevov gripe ali novega virusa covid-19 telo še ni imelo možnosti, da bi proti njemu razvilo specifična protitelesa. Torej tukaj prikličemo moči našega prirojenega imunskega sistema, da nas zaščiti. Vitamin D deluje tako, da okrepi ta prirojeni odziv imunskega sistema. Številne različne študije vitamin D povezujejo z njegovo močjo za boj proti okužbi. Neka študija, ki je zajemala devetnajst tisoč ljudi, je pokazala, da ljudje z nižjo ravnijo vitamina D pogosteje poročajo o okužbah zgornjih dihalnih poti od tistih, ki imajo dovolj vitamina D.

Študija na Finskem, v katero je bilo vključenih osemsto ljudi, je ugotovila, da so ljudje z najnižjo ravnijo vitamina D bolni več dni na leto zaradi okužb dihal. Druge študije so se osredotočile na to, kako vitamin D pomaga preprečevati gripo, prehlad in celo HIV. Ta dobro zasnovana študija z uporabo terapevtskih odmerkov vitamina D je pokazala, da je uporaba vitamina D povzročila statistično pomembno 42-odstotno zmanjšanje pojavnosti okužbe z gripo.

Vitamin D deluje tako, da poveča moč imunskega sistema, ko zniža vnetne reakcije. Zaradi tega je vitamin D močan imunski modulator. Pomaga povečati imunsko moč, vendar preprečuje pretiran odziv imunskega sistema, kot se to zgodi pri avtoimunskih boleznih. Natančneje, vitamin D okrepi določene celice v imunskem sistemu, kot so T-celice. Pomaga tudi zmanjšati raven vnetnih citokinov, ki so del imunskega sistema, ki se lahko pretirano odzovejo. Denimo, za covid-19 so ugotovili, da imajo nekateri ljudje imunsko reakcijo, imenovano citokinska nevihta, kar pri njih lahko izzove življenjsko nevarno pljučnico.

VEČ VITAMINA D

Znani so trije načini za povečanje ravni vitamina D v našem telesu. Prvi način je, da jemljemo dodatek vitamina D3. D3 ali kolekalciferol se najlažje izkoristi v telesu. Drugi način je, da ga nekaj dobimo iz hrane. Tretji način je, da ga dobimo tudi iz sonca – če smo na območju, kjer je sonce dovolj močno. Glede na zemljepisno širino, kjer živimo, in letni čas bomo morda dobili dovolj vitamina D od sonca. A sončni žarki so pozimi na splošno prešibki, da bi dobili vitamin D. Naša telesa lahko pridobivajo vitamin D iz sonca samo tako, da sončnim UVB-žarkom omogočimo, da pridejo do naše kože. To pomeni, da moramo izpostaviti dovolj kože dvajset do štirideset minut v najmočnejšem delu dneva brez zaščite pred soncem, približno med deseto in štirinajsto uro. Ker pa UVB žarki povzročajo tudi sončne opekline, z njimi ne smemo pretiravati! Celotna izpostavljenost kože poletnim sončnim žarkom v tridesetih minutah brez oblačil ali kreme za sončenje lahko tvori med 10.000 in 20.000 mednarodnih enot (IE) vitamina D. Če pozimi ne uživamo vitamina D3, lahko računamo, da nam ga bo primanjkovalo. Z odmerjanjem pa ne smemo pretiravati, ker si lahko škodujemo. Medtem ko nekateri zdravniki svetujejo, naj dnevno zaužijemo od 5000 do 10.000 mednarodnih enot vitamina D, so drugi bolj previdni in svetujejo le do 5000 mednarodnih enot vitamina D3 na dan. Dr. Chris Kresser pravi, da v maščobi topni vitamini A, D in K delujejo sinergistično, zato uživanje vitamina A in K2 varuje pred škodljivimi učinki presežnega vitamina D. Za zaščito predlaga tudi zadostno raven kalija in magnezija. Privoščimo si tudi veliko zdrave hrane z naravnimi viri vitamina D, na primer rumenjakom, divjim lososom in skušo, organskim mesom in nekaj gobami. Izogibajmo se predelani hrani z dodatkom vitamina D, ker ta ne vpliva dobro na naše zdravje.

SONCE OSREČUJE

Sončna svetloba ima, ko se bliža konec zime, še mnoge druge pozitivne koristi za naše zdravje kot samo povečanje vitamina D. Nedavna dvajsetletna študija, ki je sledila 29.500 osebam, je razkrila, da je pri ljudeh, ki se izogibajo soncu, dvakrat večja smrtnost zaradi različnih bolezni. Sončna svetloba nam pomaga tvoriti tudi več endorfinov, naravnih kemičnih snovi v naših telesih, zaradi katerih se počutimo sproščene in srečne. Sončna svetloba spodbuja nastajanje peptida, ki pomaga razširiti krvne žile, znižuje krvni tlak in pomaga tvoriti tako imenovano snov P, ki spodbuja boljši pretok krvi in uravnava imunski sistem kot odziv na stres. Prednost sončnih žarkov je tudi, da pomagajo zmanjšati apetit, povečajo libido in nam dajo lep ton kože, hkrati pa uravnavajo cikel spanja in budnosti. Če želimo ostati zdravi, močni in srečni, je nujno, da preživimo nekaj časa zunaj na soncu.

   Liposomski vitamin D (60ml)

Več >>

Vitamin D3 & K2 (pršilo, 59 ml)

Več >>

Vitamin D - DLux 4000

Več >>