Marjan Ogorevc

S knjigo Magija – most med znanostjo in religijo Marjan Ogorevc razbija predsodke, strah in vraževerje, povezane z magijo. Med drugim, da je vsa magija slaba. A magija je vsako dejanje, ki ga naredimo s ciljem, da bi nekaj spremenili ali vplivali na tok dogodkov. Bela magija in črna magija se razlikujeta le v namenu: s prvo koristimo, z drugo škodujemo. V knjigi in v pogovoru z avtorjem boste izvedeli, kaj je najboljša zaščita pred črno magijo, uroki, prekletstvi in vsemi vrstami energijskih napadov. To so visoka raven zavesti, ozaveščanje, razumevanje in osvobajanje od podedovanih prepričanj in vraž. Pa zaupanje brez strahu, čistost misli in brezpogojno sprejemanje sveta takšnega, kot je.

Kako vi definirate magijo?

Gledano širše je magija vsako dejanje, ki ga naredi človek s ciljem, da bi nekaj spremenil ali vplival na tok dogodkov. Magijo izvaja človek. Obstaja več ravni magije. Prva je tista ljudska, ki pomeni določene rituale ali postopke, ki jih ljudje izvajajo, ne da bi vedeli in razumeli, kaj se zares dogaja, želijo si samo rezultat. Imamo pa tudi visoko magijo. Na začetku so jo izvajali duhovniki, ki pa razumejo, kaj se dogaja, razumejo sile narave, katere vključijo v magijski postopek. Za razliko od tega, kadar rečemo, naj se zgodi božja volja, in čakamo, kaj se bo zgodilo samo po sebi. Zaradi tega sta si magija in religija v konfliktu. Religija pravi, naj se zgodi božja volja, mag pa naredi sam po svoji volji. Visoka magija pa deluje v povezavi z božanskim in samo udejanja božansko voljo na zemlji.

Ko ljudje slišimo beseda magija, takoj pomislimo, da je to nekaj slabega. V resnici pa je vsak proces, vse, kar počnemo, magija, ste dejali.

Če se vrnemo nekaj tisočletij v preteklost, lahko vidimo, da je nekoč obstajalo ravnovesje med znanostjo, religijo in magijo. Egipčanska religija je bila tudi magijska, saj so bili religijski rituali tudi magijski. Tudi danes je tako, saj je maša magijski proces, ki se po formi bistveno ne razlikuje od staromagijskih ritualov, samo vsebina je spremenjena.

Da je vsako zavestno dejanje magijsko, vidimo v tem, da z vsakim dejanjem želimo nekaj spremeniti. Magijsko dejanje je, kot sem rekel, tako verski obred kot tudi reklama v širšem smislu, saj ta še kako želi spremeniti naše dojemanje, vzpodbuditi potrebe, ki jih prej nismo imeli, in tudi navesti potrošnika, da kupi ponujeni izdelek. Steve Jobs, ustanovitelj podjetja Apple, je ob izidu enega njihovih novejših izdelkov na vprašanje, kaj bodo kupci s tem dobili, dejal, da bodo dobili nekaj, česar že prej niso potrebovali. Reklamna magija je naredila svoje, ljudje so v samohipnozi in so pripravljeni kupiti napravo, tudi če celo noč čakajo pred trgovino.

Kako bi pojasnili črno magijo, vudu in prekletstva?

Tako pri magiji kot pri vuduju gre za podoben postopek, tudi šamani izvajajo magijo, tudi terapevti, saj je terapevtski proces magijski. Kadar pa izvajamo magijski postopek z namenom nekoga spremeniti, mu škodovati, ga proti njegovi volji usmeriti v naš cilj, pa gre za črno magijo. Tudi če je to z dobrim namenom. Opica je z dobrim namenom vzela ribo iz akvarija, da ta ne bi utonila. Kadar ne razumemo, kaj se dogaja in zakaj je nekaj tako, kot je, smo tudi mi takšne opice. Prekletstvo pa je zgolj hujša oblika uroka, ki je narejen z magijskim postopkom in ima jasno določen namen škodovati, ustvariti bolezen, ubiti.

V prevladujoči materialistični paradigmi, po kateri obstaja samo tisto, kar zaznamo s petimi čutili in njihovimi podaljški, kot sta mikroskop in teleskop, magija res ne obstaja, saj je zanje nevidna. Tudi televizijski in radijski signal ne obstaja, saj ga ne vidimo, dokler ne vključimo sprejemnika. Blagor neukim, bi lahko rekli, saj ne vedo, da to obstaja. Izobrazba in pripadnost določenim dogmam je v tem primeru omejitev zaznave in ne prednost.

Za črno magijo gre, kadar izvajamo magijski postopek z namenom nekoga proti njegovi volji usmeriti v naš cilj – četudi je to z dobrim namenom.

Ali smo Slovenci s čim od tega obremenjeni zaradi svoje zgodovine? Denimo s prekletstvi, uroki, črno magijo, obsedenostjo s hudičem?

Slovenci smo s tem obremenjeni predvsem po zaslugi krščanske ideologije, ki a priori obsoja vse, kar ni v skladu z njeno doktrino. V srednjem veku so se proti temu borili z vsemi sredstvi, pri čemer jim je pomagala sveta inkvizicija, ki za mene ni sveta, ampak hudičeva. Večino naprednih ljudi z drugačnim mnenjem so obsodili in ubili ali pa skurili. Tako so lahko stoletja vse do začetka renesanse vzdrževali stari mračnjaški vek. Tega drugod niso poznali. Kako stoletje nazaj pa je v Sloveniji cerkev brutalno zatirala staroverce, saj so ji bili zaradi tega, ker so delovali v skladu z naravnimi zakoni, prevelika konkurenca.

Danes pa cerkev nima več zob, saj je zašla s poti Jezusovih naukov, ostala v zgodovini in se ukvarja z lastnimi težavami. Pa še zavest ljudi je tako visoka, da ne nasedajo več njihovim dogmam. Obsedenost s hudičem, s čimer se ukvarja eksorcizem, pa je še prisotna. Seveda oni hudiča vidijo tudi pri ljudeh, ki si s svojim delovanjem ustvarijo energijske blokade, ki jih obsedejo razne entitete in še pri čem. To pa bolj uspešno rešujemo s terapevtskimi postopki. Pa za razliko od cerkve, ki misli, da »hudič« napada dobre in verne ljudi, da bi si pridobil njihovo dušo, terapevti vemo, da človek vedno prispeva s svojimi dejanji in razmišljanji ter s tem ustvari pogoje, da ga »hudič« posede. Zato je rešitev skoraj vedno v tem, da človek ugotovi, kaj je počel narobe, to spremeni, osvobajanje od raznih »hudičev« pa je samo še rutina. Kaj pa so drugega kot dejanje hudiča inkvizicija, križarske vojne, nasilno pokristjanjevanje in še bi lahko našteval.

Kaj je urok? Je res lahko namišljen ali resničen, deluje pa enako?

Kot sem napisal v knjigi, je urok – ali egregor ali entiteta – duhovno bitje z zavestjo in inteligenco, ki je ustvarjeno z magijskim postopkom z namenom, da bo aktivno delovalo. Kot sem že omenil, pa lahko glede na namen njegovega ustvarjalca urok deluje v dobro ali slabo. Včasih, kot v egipčanskih grobnicah, tudi za zaščito. Lahko pa si ga človek naredi sam, če mu na primer vedeževalka pove, da ima urok. S tem je posejano seme, človek pa ga v strahu polni z energijo, dokler ni tako velika, da začne delovati nanj in lahko tudi zboli ali si pokvari odnose. To pa je velik poligon za tiste, ki to odpravljajo v najboljši veri in proti plačilu. Na koncu pa so ljudje zadovoljni, dali so denar, prepričani, da deluje. Jaz pa temu pravim davek na bedake.

Se prekletstvo res lahko prenaša do deset rodov naprej?

Vem zagotovo, da se lahko prenaša iz roda v rod; koliko rodov, pa je odvisno od tega, ali sedanji rod to ozavesti in razreši. Poznam nekaj družin, ki so bile pod prekletstvom zaradi napačnega in škodljivega delovanja njihovih prednikov in ki so se dobesedno zatrle. Ali niso imeli potomcev ali pa so jih zdesetkale nesreče. Tako je narava poskrbela, da se škodljivo delovanje ne prenaša na naslednje rodove. Laik, sploh če je pod vplivom prepričanja, da imajo vse težave družine ali posameznika korenine v prekletstvu, tega ne more sam prepoznati, ker deluje na podlagi ega ali koristi, pa še ni dovolj usposobljen. To je delo za strokovnjaka, ki to prepozna, poišče vzrok, kdaj in zakaj je neko prekletstvo ustvarjeno, in to razreši.

Včasih pade prekletstvo na rod tudi in predvsem zato, ker so njegovi predniki delovali pohlepno, škodovali drugim, izkoriščali druge, jih prizadeli in ubijali. Mislim, da bo še veselo, ko bodo to začeli doživljati prihodnji rodovi današnjih tajkunov, nekaterih politikov in še in še. Evropa, ki je v preteklih petsto letih ob podpori katoliške cerkve uničila kulture tretjega sveta, jih izropala, jim vsilila katoliško vero, delala genocid, kadar je niso želeli sprejeti, že doživlja skupaj z Vatikanom to samoustvarjeno prekletstvo. Pa še velik del bogatih, kraljevskih družin Vatikana se je obogatil s prodajo sužnjev v Ameriko. Na račun sužnjev, ki so delali na plantažah sladkornega trsa, tega pa so izvažali v Evropo, so oni nesramno obogateli.

Spremljajo pa nas tudi prekletstva, ki segajo daleč nazaj, od inkvizicij do križarskih vojn. Takratni papež je z bulo podprl križarje. Dovolil jim je ubijati in ropati muslimane, tudi ženske in otroke, saj so bili grožnja krščanstvu. V buli je jasno napisal, da ni greh ubijati, če ne gre za kristjane. Kot pišem v knjigi, je pozneje sprejel bulo, da je lastnik celega planeta in vseh ljudi. Torej smo mu dolžni plačevati za uporabo njegovega planeta. Tega ljudem ne povedo.

Kaj v resnici odpravlja cerkev z izganjanjem hudiča?

To se imenuje eksorcizem in ga opravljajo ali škofje ali za to usposobljeni duhovniki. V tem postopku odpravljajo razne entitete, destruktivne energije, ki vplivajo na človekovo obnašanje, odnose in zdravje, katere oni imenujejo hudič. To počnejo na svoj način, ki je včasih nasilen, celo brutalen. Za razliko od katoliške cerkve pa v pravoslavni veri to naredijo na bolj mehek način. Zanje hudiča odpravita spoved, v kateri človek prizna, kaj je narobe naredil, in globoka vera.

Včasih pade prekletstvo na rod tudi in predvsem zato, ker so njegovi predniki delovali pohlepno, škodovali drugim, izkoriščali druge, jih prizadeli in ubijali.

Katera magija pa se danes najbolj dotika Slovencev?

En del je črna magija, ki jo izvajajo za to usposobljeni črni magi, ki prihajajo z Balkana. Drugo pa je črna magija našega vsakdanjika. Črna magija je še veliko tega, kar počnemo v Sloveniji. Največ od tega je politika, ki zaradi svojih interesov ščiti svoje ljudi, kapital izvaja vse ukrepe s tem namenom. Demokracija postane »demonska kreacija«, saj nas parlamentarna večina drži za talce. Druga vrsta črne magije pa je škodljiva tehnološka magija, ki jo vodi umetna inteligenca, katere pa družba še ni prepoznala kot grožnjo.

Kaj je za vas najboljša zaščita pred črno magijo, prekletstvi in uroki?

Najboljša zaščita je visoka raven zavesti, ozaveščenost, etično in moralno delovanje. Da tega ne izzivamo, je nujno, da postajamo boljši ljudje in da delujemo brez obsojanja, jeze, užaljenosti, ljubosumja. In da je vse, kar naredimo, dobro za nas, za družino, okolje, človeštvo in naravo. Ni dovolj biti pasiven in neškodljiv, ampak moramo biti aktivno dobri, saj se svet hitro spreminja in nas sicer povozi.

In če smo prišli v stik s tem, kako se tega rešimo?

Kadar prepoznamo, da smo sami sebi naredili škodljive uroke ali prekletstva, se lahko spremenimo in izničimo njihov vpliv. Kadar gre za res velike zadeve, pa je naivno misliti, da to lahko sami rešimo. Potrebujemo strokovnjaka, ki je dovolj etičen, očiščen in obvlada to področje – sicer to postane čira čara, ki je imamo dovolj na trgu, pa so ljudje zmedeni. Sam svoj mojster tu ni učinkovit način reševanja, saj tudi televizije ne popravljamo sami, morda le prah pobrišemo.

Kako vi pomagate ljudem, ki so težavah zaradi črne magije?

Jaz in moji učenci, ki sem jih usposobil, se teh težav lotimo celostno. Največkrat sploh ne gre za uroke in črno magijo, saj so si ljudje to namislili ali kje prebrali in za težave našli krivca, ki pa to največkrat ni. Zanimivo je, da je po izidu moje knjige Magija – most med znanostjo in religijo pri ljudeh naglo poraslo prepričanje, da je nanje narejena črna magija. Seveda so si jo sami ugotovili – podobno kot človek, ki kupi družinski medicinski priročnik, ugotovi, da ima veliko v knjigi navedenih simptomov.

V knjigi pišete tudi o sodobni tehnološki magiji. »Velika težava pri vsiljenih informacijah s sodobno tehnologijo je v tem, da v resnici pred tem nimamo obrambe, smo nemočni.« Torej nimamo možnosti proti umetni inteligenci?

Imamo možnost, če to prepoznamo kot grožnjo, če smo ozaveščeni, če pri tem delujemo v korist človeštva ter umetno inteligenco in sodobno tehnologijo uporabimo za svoj namen in ne dovolimo, da nam je vsiljena in nas zasvoji. Seveda pa bomo, če dovolimo, da nam jo vsilijo, postali sodobni sužnji, ki bodo živeli v roju, po navodilih umetne inteligence - umetnega boga in za elite. Sem optimist in globoko verjamem, da bomo kot vedno v preteklosti, ko smo bili pred velikimi izzivi, znali stopiti skupaj, prepoznati tiste, ki želijo manipulirati z nami in nas zasužnjiti, in bo naša prihodnost svetla. Nekoč so bile mokre sanje politikov in elit, da nas imajo pod nadzorom. Delno jim to uspeva v času koronakrize. Ali bomo dovolili, da tako ostane, pa je odvisno od nas.

Tatjana Svete

 

Razširjen članek si lahko preberete v reviji Misteriji, št. 333 (april 2021).

Fotografija: N. Čampelj


Knjiga: Magija – most med znanostjo in religijo